Menu Logowanie

Wsparcie dla kredytobiorców w okresie pandemii koronawirusa

Wiemy, że w obecnej sytuacji przesunięcie spłaty rat kredytu może być bardzo potrzebne, dlatego też w trosce o bezpieczeństwo finansowe naszych Klientów – wprowadziliśmy takie ułatwienie.

Umożliwiamy zawieszenie spłaty rat kredytowych lub kredytowo-odsetkowych do 3 miesięcy.   

Odpowiedzi na ważne pytania

Kto może złożyć wniosek o zawieszenie spłaty kredytu?
Wnioski mogą składać klienci indywidualni, firmy oraz rolnicy, którzy mają problem z regulowaniem rat z powodu skutków epidemii COVID-19 oraz nie mają zaległości w spłacaniu kredytu w momencie składania wniosku.

Jakich kredytów dotyczy przesunięcie rat?
Dotyczy kredytów spłacanych w ratach np. konsumpcyjny, mieszkaniowy, inwestycyjny, obrotowy.
Procedura ta nie dotyczy kredytów w ROR oraz kredytów preferencyjnych z dopłatami ARiMR.

Na jak długo można zawiesić spłatę kredytu?
Maksymalnie do 3 miesięcy. Można wybrać jednak krótszy okres.

Czy przesuwając spłatę kredytu wzrosną kolejne raty kredytu?
Nie, jeżeli wydłużeniu ulega także okres kredytowania. Terminarz spłaty rat ulega więc przesunięciu o tyle miesięcy, o ile zawnioskuje Klient.

Tak, jeśli wybierzemy opcję bez wydłużenia okresu kredytowania. Po okresie wakacji kredytowych kolejne raty zostaną proporcjonalnie powiększone o prolongowane raty.

Czy w okresie zawieszenia rat kredytu należy spłacać odsetki?
Tylko wtedy, gdy wybierzemy taką opcję. Odsetki należy spłacać w dotychczasowych cyklach. Oprocentowanie także nie ulega zmianie.

Czy z odroczeniem spłaty rat kredytu związane są jakieś dodatkowe koszty np. prowizja?
Nie pobieramy żadnych opłat związanych z rozpatrzeniem wniosku o prolongatę COVID-19.

Jak skorzystać z tej formy pomocy?
1. pobrać odpowiedni wniosek z zamieszczonych poniżej:

2. wypełniony wniosek (zdjęcie, skan) należy przesłać (e-mail, sms-em) do Banku ewentualnie dostarczyć osobiście do jednej z jednostek organizacyjnych Banku.

Czy mając w banku kilka kredytów trzeba wypełniać do każdego z nich osobny wniosek?
Tak, do każdego kredytu składamy oddzielny wniosek.

W jaki sposób przekazywana jest informacja o decyzji?
Po rozpatrzeniu wniosku Klient otrzyma na swojego e-maila informację.

 

W czasie epidemii staramy się jak najlepiej dbać o bezpieczeństwo i dostęp do naszych usług. Jednak w trosce o zmniejszenie ryzyka zakażenia koronawirusem zachęcamy do:

  • Ograniczenia wizyt w naszych placówkach do niezbędnego minimum, a najlepiej ich unikania. Dla naszego wspólnego bezpieczeństwa i zmniejszenia ryzyka zakażenia, w placówce może przebywać tylko 1 Klient. Jeśli czekasz w kolejce zachowaj odległość przynajmniej 1,5 metra od pozostałych osób. Jeśli nie czujesz się zdrowy, masz kaszel, ból gardła czy wyższą temperaturę – prosimy, abyś w tej sytuacji nie odwiedzał naszych placówek.
  • Bankowość online, z domu – pamiętaj, że większość dyspozycji możesz zlecić w bankowości internetowej.
  • Kontaktowania się mailowo z bankiem (bs_kazimierz@data.pl), telefonicznie (81 8810170, 503 043 535),
  • Unikania stref obsługi klienta i wypłacania gotówki w kasach Banku. Płać kartą lub telefonem w placówkach usługowo-handlowych, a w szczególności korzystaj z funkcji zbliżeniowej.  Jeśli możesz, zakupy rób przez internet.

 

Copyright © 2018 Bank Spółdzielczy w Kazimierzu Dolnym.

Projekt i realizacja: AWESO